Lennu hilinemine ehk Millele mul on õigus ja kuidas saada hüvitist

Lennureisi puhul võib esineda olukordi, kus teie lend hilineb tundide võrra. Sellisel juhul on hea teada, millele teil on õigus ja millist hüvitist saate lennuettevõtjalt nõuda.
Lennutranspordi hüvitised on sätestatud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 261/2004, mille originaaltekst on kättesaadav aadressil eur-lex.europa.eu.
Lihtsalt vajate raha hilinenud lennu eest? Taotle hüvitist kuni 2 aastat ette.
Millal on teil õigus saada hüvitist lennu hilinemise eest?
Kõik hilinenud lennud ei kuulu automaatselt ülaltoodud määruse alla ja seega saab hüvitist taotleda. Selleks, et üldse hakata arutama hüvitise maksmist, peab teie lend :
- lähtuma liikmesriigi territooriumil asuvast lennujaamast.
- lõppema liikmesriigi territooriumil asuvas lennujaamas ja seda peab teenindama Euroopa lennuettevõtja.
Liikmesriik tähendab kõiki 27 Euroopa Liidu riiki, sealhulgas Guadeloupe'i, Prantsuse Guajaana, Martinique'i, Réunioni, Mayotte'i, Saint-Martini ja Assooride, Madeira või Kanaari saarte territooriumi. Liikmesriikide hulka kuuluvad ka Norra, Šveits ja Island.
Teine tingimus on hilinemise pikkus, mis sõltub lennu pikkusest. Hüvitist makstakse hilinemise eest:
- 2 tundi kuni 1 500 km pikkuste lendude puhul
- 3 tundi lendude puhul, mille pikkus on vahemikus 1 500 km kuni 3 500 km.
- 4 tundi üle 3 500 km pikkuste lendude puhul
Rahalise hüvitise puhul kohaldatakse 3-tunnise hilinemise reeglit sihtlennujaamas.
Mida mul on õigus saada lennu hilinemise korral
Igal reisijal on õigus saada lennu hilinemise korral tasuta järgmist hüvitist:
- virgestus, mis on proportsionaalne hilinemise pikkusega
- 2 telefonikõnet ja e-kirja
- majutus hotellis, kui hilinemine kestab üleöö
- rahaline hüvitis kuni 600 eurot
Tuleb lisada, et seda õigust ei pakuta automaatselt ja enamiku lennuettevõtjate puhul peate ise nendega ühendust võtma. See kehtib eelkõige majutusnõuete ja peaaegu alati rahalise hüvitise puhul.
Õigus puhkusele
Igal lennuettevõtjal on kohustus hoolitseda reisijate eest, kui on oodata vähemalt 2-tunnist või 3-tunnist hilinemist keskmise pikkusega ja 4-tunnist hilinemist kauglendude puhul, sõltumata hilinemise põhjusest.
Reisijatele antakse tavaliselt kupongid baguette'ile koos veega või kupongid nimiväärtusega umbes 15 eurot või pakutakse otse väljumisväravas konkreetseid karastusjooke.
Õigus majutusele
Kui teie lend hilineb oluliselt ja teid ootab ees ööbimine lennujaamas, ärge kartke helistada, et nõuda tasuta majutust. Lennufirma on kohustatud tagama ja hüvitama reisijatele majutuse, sealhulgas hotelli viimise ja loomulikult ka söögi.
Kui lennufirma saadab sind ära ja su lend hilineb öösel vähemalt 8 tundi, võid registreeruda omal kulul ja nõuda hiljem hüvitist - hoia tõend maksmise kohta alles.
Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest
Rahalise hüvitise taotlemine
Lennu 3 tundi või rohkem hilinenud või tühistatud lennu suurimaks ahvatluseks on õigus saada rahalist hüvitist kuni 600 eurot reisija kohta. Selle hüvitise puhul on mõned erandid.
Esimene neist on see, et hilinemise aeg arvutatakse sihtlennujaamas. See on vahe planeeritud saabumise ja tegeliku saabumise vahel. Saabumine on määratletud kui õhusõiduki parkimine perroonil ja uste avamine reisijate väljumiseks.
Rahalist hüvitist ei maksta, kui lennuettevõtja ei saanud hilinemist mõjutada, nt:
- halb ilm
- linnulöögi
- lennujaama personali või lennujuhtimise streik
- sõda ja poliitilised rahutused
Lennuki rike või lennuettevõtja töötajate streik ei ole siiski hädaolukord.
Rahalise hüvitise suurus, mida iga hilinenud lennu reisija saab, määratakse kindlaks lennu pikkuse järgi järgmiselt:
- 250 eur / 220 eur kuni 1 500 km pikkuste lendude puhul.
- 400 eur / 348 eur lendude puhul vahemikus 1 500 km kuni 3 500 km.
- 600 eur / 531 eur üle 3 500 km pikkuste lendude puhul.
Üle 3 500 km pikkuste lendude puhul, kui hilinemine on 3-4 tundi, on lennuettevõtjal õigus vähendada hüvitist 50% võrra, st 300 eur.
Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest
Kuidas taotleda rahalist hüvitist lennu hilinemise eest
Lennu hilinemise rahalise hüvitise puhul on teooria ja tegelikkus täielikus vastuolus, rohkem kui kusagil mujal. Olge oma nõude esitamisel kannatlik ja enesekindel. Lennuettevõtjad leiavad väga hea meelega vabandusi ja pealegi võivad nad teid täielikult ignoreerida.
Taotluse esitamiseks on vaja:
- elektrooniline pilet (kinnitus pileti või reisi ostmise kohta e-kirjaga)
- pardakaart
- kinnitus lennu hilinemise kohta
Lennu hilinemise vormi väljastab lennuettevõtja lennujaamas või piisab fotost saabumistahvlist, millel on kirjas teie hilinenud lend, või võtke väljatrükiekraan Flightradar24 veebilehelt.
Seejärel täitke taotlusvorm või saatke see lennufirma klienditeeninduse e-posti aadressile ja oodake. Kirjutage e-kirjas otse, et taotlete XX euro suurust hüvitist üle 3 tunni pikkuse hilinemise eest vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 261/2004. Ärge unustage lisada oma pangakonto andmed, sealhulgas IBAN ja SWIFT-formaadid.
Kus taotleda hüvitist valitud lennuettevõtjate puhul:
- Smartwings - kontaktvorm smartwings.com/contact-form
- Ryanair - taotlusvorm onlineform.ryanair.com/en/en/eu-261
- Wizzair - taotlusvorm wizzair.com/cs-en/complaint-about-compensation
Ütleme kohe, et hüvitise sissenõudmine sellistelt lennufirmadelt nagu Smartwings (Travel Service), Ryanair, Wizz Air, easyJet ja teised on üksikisikute jaoks ebareaalne.
Taotlemine agentuuri kaudu
Kui soovite säästa aega ja vaeva või kui protsess on teie jaoks liiga keeruline, siis taotlege hüvitist lihtsalt spetsialiseerunud agentuuri kaudu.
Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest
Kui teie hüvitisnõue on kontrollitud, peate vaid allkirjastama volikirja advokaadile ja seejärel ootate vaid hüvitise väljamaksmist. Agentuur võtab ainult ühe viiendiku hüvitatud summast kui komisjonitasu. Te ei maksa midagi ette, isegi kui teie juhtum lõpuks tagasi lükatakse.
Te võite esitada nõude kuni 3 aastat tagantjärele, kuid ideaaljuhul peaksite asja viivitamatult lahendama, sest viivitusest on tõendeid.
Kokkuvõte
Ükski reisija ei saa varem või hiljem vältida lennu hilinemist. Kui teid ootab ees tundide pikkune hilinemine, siis te teate, millele teil on õigus ja kuidas lennufirmalt hüvitist saada.
Kas on veel küsimusi?
Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...
6 kommentaarid

Hei. Hei,
Mul oli 25 tundi hilinemist Skyline Expressiga Prahasest Marsa Alami, tavaliselt ma ütleksin, et mul on õigus 400,- hüvitisele, kuid see ettevõte asub Ukrainas, seega kas see kehtib selle suhtes, kui ta opereerib ELi lende või mitte?:)
aitäh Jirka
Kas see oli ELi lend?

ainult et nad ei vasta otse lennufirma kaudu... seega proovisin võlgade sissenõudjate kaudu ja nad ütlesid ei.
Ma arvan, et mul on õigus, seega olen natuke segaduses, et vaatamata nende huvile minu osa vastu, väidavad nad ikkagi, et mul ei ole õigust...:)
Ma arvan, et nad ei taha või nad usuvad, et nõue ei ole tingitud hilinemisest (mis see oli?). Lihtsalt sellepärast, et tegemist on Ukraina lennufirmaga, ei lõpe nõudeõigus automaatselt. https://evropskyspotrebitel.gov....a-doprava/ Proovi ühendust võtta ECC-ga:
Ja et nad ei vasta? Smartwings ka mitte. Kas see tähendab midagi? Jah - et nad ei taha maksta. 😆

https://tn.nova.cz/zpravodajstvi...s-24-hodin hilinemise põhjustas lennukihäire - vt:
Huvitav, et täiturid ei taha seda teha, kui see on nende tuluallikas. Nii et ma olin natuke pahane:)
Ma saan aru, et lennufirma ei reageeri, olen nõus:)
Riigiasutuste poole pöördumise eest ei maksa sa pennigi, nii et asi ei lähe hullemaks. 😉
Näen, et reklaamipask on ikka veel olemas: "Samuti ütleme, et hüvitise sissenõudmine sellistelt lennufirmadelt nagu Smartwings (reisiteenistus), Ryanair, Wizz Air, easyJet ja teised on üksikisikute jaoks ebareaalne."
Ma ütleksin, et Ryanair teeb palju harvem vaeva kui Wizzair, aga seda saab vaidlustada nt apf abiga, kui pilet oli Austriasse või Austriast. Travel Service, see on teine lugu.
Hei. Hei.
Ma ei tea, millise hilinemise eest on õigus saada 250 EUR / 6 000 CZK hüvitist kuni 1 500 km pikkuste lendude eest.
Seal öeldakse, et alates üle 3 tunni, aga ma ei leia Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusest (EÜ) nr 261/2004 midagi sellist. Seal on öeldud, et kuni 1 500 km pikkuste lendude puhul kaks tundi või rohkem.
Mis on siis tõde?
See on üsna segane tekst. Õigust hooldusele, nagu seda direktiivis nimetatakse, nimetatakse hüvitiseks; õigust hüvitisele (direktiivi termin) nimetatakse rahaliseks hüvitiseks. https://en.wikipedia.org/wiki/Ai...Regulation Viimane on korrektselt sätestatud lennu hilinemise korral 3 tundi või rohkem, kuigi direktiivis seda ei mainita, sest tegemist on kohtupraktikaga, vt .
Tere, meil oli kavas lennata Iberia lennukiga New Yorki Prahas, ümberistumisega Barcelonas. Barcelonas maandudes öeldi meile, et NYC-i ilmaprognoosi tõttu on lend tühistatud (ka lend Bostonisse). Seejärel tuli e-kiri, et järgmine lend on planeeritud järgmise päeva kell 9:00. Tund aega hiljem saabus see alles kell 18:45, 24 tundi meie plaanitud väljumisest... Selleks ajaks, kui me pidime NYCi jõudma, oli 19 lennukit maandunud ja 7 oli tühistatud. Igatahes, kui me oleksime võtnud järgmise päeva 9:00 lennu, siis halvad tingimused enam ei valitsenud ja nad lükkasid selle ikkagi 6:45pm. Kas meil on õigus saada hüvitist selle eest, et me ei lahkunud kell 9, kui esialgne lend oli ümber planeeritud? Või on asi ikkagi ilmas? Tänan vastuse eest

Te olete vist lennanud Vuelingi ja Leveliga, mitte Iberia lennukiga.
Nii ei saa keegi öelda, kas sa kvalifitseerud või mitte. sul on tasane vaade. Aga sa võid kirjutada kaks e-kirja lennufirmale. Üks on peaaegu kindlasti negatiivne ja teist näed. Teises kirjuta, et lähed kohtusse blah blah blah blah.
Kui nad ka teisele e-kirjale halvasti vastavad, siis tõenäoliselt ei ole tõesti mingit nõuet, aga saad selle edasi anda enda valitud agentuurile. See ei ole tasuta.
Hei. Hei,
Mul on küsimus. Pühapäeval 29.9.2024 pidime lendama airBalticuga VNO-st PRG-sse läbi RIX-i. 3 tundi enne väljumist sain SMS-i, et nad tühistasid esimese segmendi ja saadavad meile varsti asenduslennu. See seisnes selles, et väljumine pidi olema samal päeval kell 15:00 VNO-st läbi RIX-i, AMS-i ja Prahasse. Lennujaamas vahetasid nad meie lennud SAS-i 15:00 lennuks ARN-i ja CPH-i kaudu Prahasse, mida me kasutasime vaid osaliselt. CPH-st PRG-sse lendamine jäi meil ära, kuna ARN-st CPH-sse lendamine hilines. Lõpuks pidime järgmisel päeval lendama WAW kaudu Prahasse. Minu küsimus on, kas meil on õigus saada hüvitist nii airBalticuga 3 tundi enne väljumist tühistatud lennu eest kui ka lennufirma tõttu CPH-s maha jäänud lennu eest? (ei olnud halb ilm, lindude streik, streik või sõda ja poliitilised rahutused) Aitäh Filip

Ei :) sa taotled ikkagi ainult 1 reisi.
Tänan vastuse eest. Ma esitasin taotluse nii airBalticule kui ka SASile ja mõlemad ettevõtted võtsid hüvitise vastu ning saatsid seejärel summa minu kontole.
Tere, kas kellelgi on kogemusi, kuidas on menetletud Saksamaa tsiviillennundusameti kaudu kaebust hüvitamata jätmise kohta (hilinenud jätkulend esimese lennusegmendi hilinemise tõttu), kui kaua see võtab aega jne.