Lennu hilinemine ehk Millele mul on õigus ja kuidas saada hüvitist

Hilinenud lend

Lennureisi puhul võib esineda olukordi, kus teie lend hilineb tundide võrra. Sellisel juhul on hea teada, millele teil on õigus ja millist hüvitist saate lennuettevõtjalt nõuda.

Lennutranspordi hüvitised on sätestatud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 261/2004, mille originaaltekst on kättesaadav aadressil eur-lex.europa.eu.

Lihtsalt vajate raha hilinenud lennu eest? Taotle hüvitist kuni 2 aastat ette.

Millal on teil õigus saada hüvitist lennu hilinemise eest?

Kõik hilinenud lennud ei kuulu automaatselt ülaltoodud määruse alla ja seega saab hüvitist taotleda. Selleks, et üldse hakata arutama hüvitise maksmist, peab teie lend :

  • lähtuma liikmesriigi territooriumil asuvast lennujaamast.
  • lõppema liikmesriigi territooriumil asuvas lennujaamas ja seda peab teenindama Euroopa lennuettevõtja.

Liikmesriik tähendab kõiki 27 Euroopa Liidu riiki, sealhulgas Guadeloupe'i, Prantsuse Guajaana, Martinique'i, Réunioni, Mayotte'i, Saint-Martini ja Assooride, Madeira või Kanaari saarte territooriumi. Liikmesriikide hulka kuuluvad ka Norra, Šveits ja Island.

Teine tingimus on hilinemise pikkus, mis sõltub lennu pikkusest. Hüvitist makstakse hilinemise eest:

  • 2 tundi kuni 1 500 km pikkuste lendude puhul
  • 3 tundi lendude puhul, mille pikkus on vahemikus 1 500 km kuni 3 500 km.
  • 4 tundi üle 3 500 km pikkuste lendude puhul

Rahalise hüvitise puhul kohaldatakse 3-tunnise hilinemise reeglit sihtlennujaamas.

Mida mul on õigus saada lennu hilinemise korral

Igal reisijal on õigus saada lennu hilinemise korral tasuta järgmist hüvitist:

  • virgestus, mis on proportsionaalne hilinemise pikkusega
  • 2 telefonikõnet ja e-kirja
  • majutus hotellis, kui hilinemine kestab üleöö
  • rahaline hüvitis kuni 600 eurot

Tuleb lisada, et seda õigust ei pakuta automaatselt ja enamiku lennuettevõtjate puhul peate ise nendega ühendust võtma. See kehtib eelkõige majutusnõuete ja peaaegu alati rahalise hüvitise puhul.

Õigus puhkusele

Igal lennuettevõtjal on kohustus hoolitseda reisijate eest, kui on oodata vähemalt 2-tunnist või 3-tunnist hilinemist keskmise pikkusega ja 4-tunnist hilinemist kauglendude puhul, sõltumata hilinemise põhjusest.

Reisijatele antakse tavaliselt kupongid baguette'ile koos veega või kupongid nimiväärtusega umbes 15 eurot või pakutakse otse väljumisväravas konkreetseid karastusjooke.

Õigus majutusele

Kui teie lend hilineb oluliselt ja teid ootab ees ööbimine lennujaamas, ärge kartke helistada, et nõuda tasuta majutust. Lennufirma on kohustatud tagama ja hüvitama reisijatele majutuse, sealhulgas hotelli viimise ja loomulikult ka söögi.

Kui lennufirma saadab sind ära ja su lend hilineb öösel vähemalt 8 tundi, võid registreeruda omal kulul ja nõuda hiljem hüvitist - hoia tõend maksmise kohta alles.

Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest

Rahalise hüvitise taotlemine

Lennu 3 tundi või rohkem hilinenud või tühistatud lennu suurimaks ahvatluseks on õigus saada rahalist hüvitist kuni 600 eurot reisija kohta. Selle hüvitise puhul on mõned erandid.

Esimene neist on see, et hilinemise aeg arvutatakse sihtlennujaamas. See on vahe planeeritud saabumise ja tegeliku saabumise vahel. Saabumine on määratletud kui õhusõiduki parkimine perroonil ja uste avamine reisijate väljumiseks.

Rahalist hüvitist ei maksta, kui lennuettevõtja ei saanud hilinemist mõjutada, nt:

  • halb ilm
  • linnulöögi
  • lennujaama personali või lennujuhtimise streik
  • sõda ja poliitilised rahutused

Lennuki rike või lennuettevõtja töötajate streik ei ole siiski hädaolukord.

Rahalise hüvitise suurus, mida iga hilinenud lennu reisija saab, määratakse kindlaks lennu pikkuse järgi järgmiselt:

  • 250 eur / 220 eur kuni 1 500 km pikkuste lendude puhul.
  • 400 eur / 348 eur lendude puhul vahemikus 1 500 km kuni 3 500 km.
  • 600 eur / 531 eur üle 3 500 km pikkuste lendude puhul.

Üle 3 500 km pikkuste lendude puhul, kui hilinemine on 3-4 tundi, on lennuettevõtjal õigus vähendada hüvitist 50% võrra, st 300 eur.

Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest

Kuidas taotleda rahalist hüvitist lennu hilinemise eest

Lennu hilinemise rahalise hüvitise puhul on teooria ja tegelikkus täielikus vastuolus, rohkem kui kusagil mujal. Olge oma nõude esitamisel kannatlik ja enesekindel. Lennuettevõtjad leiavad väga hea meelega vabandusi ja pealegi võivad nad teid täielikult ignoreerida.

Taotluse esitamiseks on vaja:

  • elektrooniline pilet (kinnitus pileti või reisi ostmise kohta e-kirjaga)
  • pardakaart
  • kinnitus lennu hilinemise kohta

Lennu hilinemise vormi väljastab lennuettevõtja lennujaamas või piisab fotost saabumistahvlist, millel on kirjas teie hilinenud lend, või võtke väljatrükiekraan Flightradar24 veebilehelt.

Seejärel täitke taotlusvorm või saatke see lennufirma klienditeeninduse e-posti aadressile ja oodake. Kirjutage e-kirjas otse, et taotlete XX euro suurust hüvitist üle 3 tunni pikkuse hilinemise eest vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 261/2004. Ärge unustage lisada oma pangakonto andmed, sealhulgas IBAN ja SWIFT-formaadid.

Kus taotleda hüvitist valitud lennuettevõtjate puhul:

Ütleme kohe, et hüvitise sissenõudmine sellistelt lennufirmadelt nagu Smartwings (Travel Service), Ryanair, Wizz Air, easyJet ja teised on üksikisikute jaoks ebareaalne.

Taotlemine agentuuri kaudu

Kui soovite säästa aega ja vaeva või kui protsess on teie jaoks liiga keeruline, siis taotlege hüvitist lihtsalt spetsialiseerunud agentuuri kaudu.

Taotlege tasuta rahalist hüvitist lennu hilinemise eest

Kui teie hüvitisnõue on kontrollitud, peate vaid allkirjastama volikirja advokaadile ja seejärel ootate vaid hüvitise väljamaksmist. Agentuur võtab ainult ühe viiendiku hüvitatud summast kui komisjonitasu. Te ei maksa midagi ette, isegi kui teie juhtum lõpuks tagasi lükatakse.

Te võite esitada nõude kuni 3 aastat tagantjärele, kuid ideaaljuhul peaksite asja viivitamatult lahendama, sest viivitusest on tõendeid.

Kokkuvõte

Ükski reisija ei saa varem või hiljem vältida lennu hilinemist. Kui teid ootab ees tundide pikkune hilinemine, siis te teate, millele teil on õigus ja kuidas lennufirmalt hüvitist saada.

Kas on veel küsimusi?

Kui teil on küsimusi või kommentaare artikli kohta...

1 kommentaar

Logi sisse Cestee'sse

... ülemaailmne reisikogukond

Kas teil ei ole veel reisikontot? Registreeru